Paru-paru berair

Paru-Paru Berair Kembali Normal Lebih Cepat Dengan Amalkan Tips-tips Ini

15:50

Tengahari tadi ada seorang isteri call saya bertanyakan Vivix dan nak tau macam mana Vivix ni boleh bantu dalam masalah paru-paru berair.
pneumonia
 Sebulan lepas suaminya baru keluar wad dan dapat rawatan akibat masalah peparu berair. Dah pernah makan antibiotik dan kini di masukkan kembali ke wad untuk pemantauan.

Maka saya pun dengan lapang dada ceritakan tentang manfaat Vivix yang tinggi antioksidan dan kandungan unik resveratrol yang membantu membaik pulih semula sel paru-paru yang rosak hingga ke peringkat DNA.

Jadi bila sel paru-paru yang sihat dah bertambah, pesakit akan mudah untuk bernafas, rasa lebih sihat, bertambah selera makan dan taraf kesihatan dapat ditingkatkan.
Proses penyembuhan sangat memerlukan nutrisi yang sihat dari makanan dan pengambilan suplemen yang berkualiti. Ye la, bagaimana sel-sel baru nak tumbuh kalau sel tu sendiri tak sihat dan tak cukup makan?

Tips-tips Berkesan Membantu Pemulihan Paru-paru Berair
  • Komplians terhadap pengambilan ubat-ubatan yang dibekalkan
    • Ubat yang dibekalkan seperti antibiotik perlu diambil pada masa yang tetap dan perlu dihabiskan. Antibiotik berfungsi untuk membunuh sebarang kuman di dalam paru-paru anda.
    • Jika antibiotik tidak dihabiskan, kuman boleh menjadi "resistance" terhadap antibiotik dan mengurangkan keberkesannya pada masa akan datang. Pada masa yang sama, ini menyukarkan dan memanjangkan proses rawatan akibat komplikasi penyakit
  • Mengamalkan diet yang sihat
    • Diet merupakan antara komponen yang penting dalam memastikan tubuh dapat berfungsi dengan baik
    • Kurangkan minuman bergas, minuman 3-in-1  dan hadkan pengambilan gula proses (gula putih)
diabetic plate
  • Mengamalkan senaman yang disyorkan oleh pakar fisioterapi anda 
    • Salah satu proses rawatan melibatkan latihan sistematik bagi menguatkan paru-paru anda. Anda akan dilatih untuk menggunakan alat khas seperti "incentive spirometer" bagi meningkatkan kekuatan paru-paru anda untuk mengembang dan menguncup secara optimum
    • Latihan ini perlu dilakukan dengan kerap sepertimana yang diarahkan
latihan paru-paru
  • Mengamalkan pengambilan suplemen yang membantu meningkatkan kesihatan tubuh
    • Semasa menjalani apa-apa rawatan, sebarang pengambilan suplemen perlu mendapat kebenaran daripada pihak dokor bagi memastikan ia tidak menggangu rawatan yang sedang dijalani pesakit
    • Antioksidan dan makanan pelengkap nutrisi adalah antara suplemen yang dicadangkan bagi membantu mengawal komplikasi-komplikasi penyakit menjadi lebih teruk yang berpunca daripada keradangan
Bolehkah semua langkah-langkah di atas dilaksanakan? Percaya atau tidak, ia telah dilakukan.
 paru-paru berair kembali normal

Mengapa Wajar Memilih Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu meningkatkan kualiti hidup penggunanya. Namun, resveratrol di dalam Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol  yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!


kandungan Vivix


Bagaimana Resveratrol di Dalam Vivix Bertindak?
1. Meningkatkan proses biogenesis mitokondria
Apabila gula berjaya dibawa masuk ke dalam sel, gula ini akan diproses oleh mitokondria yang berfungsi sebagai "stesen janakuasa tenaga" di dalam sel. Pada masa yang sama, resveratrol membantu meningkatkan bilangan mitokondria melalui biogenesis mitokondria. Ini akhirnya akan meningkatkan jumlah tenaga yang dihasilkan dan menjadikan pengamal Vivix lebih bertenaga.
peningkatan cellular energy
2. Memperlahankan proses inflamasi/keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada paru-paru dapat dihentikan.

3. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik termasuklah kerosakan pada struktur paru-paru dapat diperlahankan. 

4. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.



Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar. 
Mesti susah hati kan bila tengok suami atau ayah tak sihat? Saya pernah berada di situasi itu satu masa dulu. Memang nak kerja pun tak tenang. Tidur malam pun tak lena. Tu belum takut nak angkat panggilan telefon.

Ikhtiarlah segera sebelum keadaan lebih melarat.

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.

Vivix Energy For Life Set
Energy For Life Set (2 bottles of Vivix)
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang
Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)

Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts