buasir

Bongkar Rahsia Pakcik Penghidap Buasir Tahap 3 Kecutkan Buasirnya Yang Terkeluar

21:00

Semuanya tak kena bila kena buasir kan? Orang yang dah pernah kena sahaja tahu betapa azab bila terkena buasir. Saya pernah jugak kena lepas bersalin. Alhamdulillah, berjaya kecutkan buasir yang terkeluar dengan cepat. Membuang pun dah tak takut lagi sekarang ini.
Buasir rawat

Fakta Pantas Tentang Buasir
  • Buasir berlaku apabila saluran darah mengelilingi dubur menjadi bengkak atau mengembang
  • Wanita mempunyai risiko yang lebih tinggi mengalami buasir
  • Kemungkinan berlakunya buasir meningkat apabila usia meningkat

Apakah Punca-punca Berlakunya Buasir?
  • Mengandung
  • Usia meningkat
  • Cirit birit yang kronik
  • Sembelit yang teruk
  • Duduk terlalu lama
  • Kerap mengangkat barang yang berat
  • Obesiti
  • Keturunan
  • Hubungan kelamin melalui dubur

Apakah Simptom-simptom Buasir?
  • Anda perasan ada darah merah selepas membuang air besar
  • Gatal di kawasan dubur
  • Sakit atau bengkak di kawasn dubur
  • Bonjolan di kawasan dubur
  • Bengkak di kawasan dubur
  • Terberak tanpa sengaja

Anda Mengalami Buasir di Tahap Mana? 
Sebenarnya ada 4 tahap atau kategori buasir ni
  • Tahap 1 : Berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar
  • Tahap 2 : Bengkak akan terkeluar apabila meneran, tetapi akan masuk kembali setelah tekanan pada usus tiada 
  • Tahap 3 : Bengkak terkeluar apabila meneran dan perlu ditolak sendiri dengan jari untuk masuk ke dalam
  • Tahap 4 : Bengkak atau buasir akan sentiasa berada di luar dubur.  Anda akan merasa sakit dan susah nak meneran. Darah pekat keluar.
Kategori buasir

Tips Yang Anda Boleh Cuba Untuk Kecutkan Buasir
  1. Ubat tahan sakit seperti Paracetamol atau Ponstan
  2. Sitz bath dengan air suam boleh didapati di kedai farmasi yang berdekatan
  3. Pek ais dan tuaman sejuk di kawasan bengkak bangi mengurangkan bengkak dan ketidakselesaan
  4. Kurangkan tekanan di bahagian bawah badan dengan menggunakan bantal berbentuk seperti donut
  5. Jangan bertangguh jika mahu membuang air besar
  6. Amalkan senaman dan diet bagi menurunkan berat badan anda
  7. Lengkapkan pemakanan anda dengan makanan yang tinggi serat dan minum air yang banyak bagi melembutkan najis

Tapi Ini Yang Seorang Anak Lakukan Untuk Ayahnya Yang Buasir Tahap 3
"Setakat ni ayah Mai cakap perbezaan dekat buasir. Sebab selalu bila lepas membuang, dia membengkak tak masuk balik.
Tapi sekarang Alhamdulillah ayah cakap buasir dah elok sikit. Tak bengkak dah bila lepas membuang.
Ayah Mai cakap 'dahsyat jugak Vivix ni'.
Dengan asbab Vivix, buasir dah makin elok. Sebelum ni ayah consume macam-macam jugak untuk buasir. Tapi tak ada perubahan"

Merawat buasir

"Alhamdulillah, percubaan pertama customer eny rasa perubahan pada buasirnya. Darah tak keluar lagi, bila membuang pun tak rasa buasir tu keluar sekali. Ya Allah, Tuhan je yang tahu betapa seronoknya bila dapat feedback yang baik dari customer"

Rawat buasir

Bagaimana Resveratrol dan Polifenol di Dalam Vivix Begitu Berkesan?
Mekanisme 1: Memperlahankan tindakbalas keradangan/inflamasi
Buasir berlaku apabila salur darah yang mengelilingi anus membengkak atau mengalami inflamasi. Proses inflamasi inilah yang mengakibatkan berlakunya sakit dan benjolan buasir menjadi besar.
Resveratrol dan polifenol di dalam Vivix Shaklee telah terbukti secara saintifik membantu mengurangkan inflamasi. Pengambilan Vivix secara konsisten akan membantu secara berkesan dengan mengurangkan bengkak buasir dan seterusnya mengurangkan kesakitan dan ketidakselesaan yang berlaku.

Mekanisme 2 : Meningkatkan biogenesis mitokondria
Peningkatan bilangan mitokondria akan meningkatkan penghasilan tenaga oleh sel-sel bagi menjalankan tugasnya.

Mekanisme 3:Melindungi sel dari kerosakan DNA
DNA mudah rosak akibat kehadiran radikal bebas yang boleh berpunca daripada pelbagai proses normal tubuh. Dengan mempertahankan integriti DNA, penghasilan sel-sel baru akan menjadi lebih efektif dan membantu proses penyembuhan buasir yang dialami.

Dapatkan Vivix Shaklee Sekarang!
Cara 1 :
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Vivix Energy For Life Set
Energy For Life Set (2 bottles of Vivix)
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!
Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang
p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Mahukan diskaun sehingga 15% bagi pembelian produk-produk Shaklee serta peluang untuk mengubah kehidupan anda? Hubungi saya sekarang!
Shaklee Distributor & Bussiness Leader

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts