Sakit lutut

Atasi Sakit Lutut dan Ketidakselesaan Sendi Sebelum Parah

19:27

Pernah alami sakit lutut? Atau semasa nak bergerak je, terasa macam tulang-temulang tu bergesel antara satu sama lain. Walaupun tak berlaku pada anda, mesti anda pernah nampak perubahan ini berlaku pada orang tua anda kan? Alaaa, senang je nak tahu. Dulu kita nampak mereka mudah bangun daripada duduk. Tapi sekarang, nak bangun pun seksa, Silap-silap, siap minta bantuan kita nak bangun.


Sakit lutut ketidakselesaan sendi


Jadi apa yang selalunya dilakukan? 2 pilihan paling popular adalah :

1. Hadir temujanji di klinik kesihatan terdekat dan akhirnya diberikan :-
  • Diclofenac (Voren) atau Tramadol (Tramal) - untuk tahan sakit
  • Magnesium Trisilicate - untuk gastrik sebab  ubat tahan sakit di atas boleh mengakibatkan gastrik
  • Methyl Salicylate Ointment (LMS) - untuk sapu di tempat yang sakit
  • Calcitriol - vitamin untuk tulang (a,k,a Vit D3) untuk bantu penyerapan kalcium
  • Calcium lactate - sebagai suplemen kalsium
  • Vitamin B1,B6 dan B12 (Neurobion) atau Mecobalamin - untuk kesihatan saraf
2. Ke kedai  farmasi dan diberikan kombinasi ubat sakit lutut atau sakit urat:-
  • 2 jenis ubat tahan sakit (Ponstan dan Meloxicam)
  • 2 jenis ubat gastrik (Magnesium Trisilicate & Omeperazole) 
  • 1 jenis ubat saraf iaitu Vitamin B1, B6 dan B12 (Neurobion)
Jadi apa jadi selepas itu? Tak kiralah anda ambil Option 1 atau 2, hampir 80% peratus akan hanya amal ubat tahan sakit sahaja. Macam mana dengan kalsium dan calcitriol yang diperoleh dalam Option 1? Simpan je la. Bile sakit atau bila teringat baru makan. Kesannya, setiap kali appointment, akan cakap ubat tak berkesan dan nak ubat yang lagi kuat. Daripada ubat tahan sakit yang paling 'mild", kini dah menjadi ubat tahan sakit yang paling "power" seperti di bawah

Paracetamol -> Diclofenac -> Tramadol -> Celecoxib/Etoricoxib

Dan kadang-kadang, ramai yang akan berakhir dengan kombinasi semua ubat-ubat tahan sakit ini.

Tahukah anda apa kenapa ini semua berlaku? Sebabnya anda hanya merawat simptom yang dialami iaitu sakit pada tempat-tempat berkenaan. Punca utama atau "underlying cause" iaitu kerosakan tulang atau sendi tidak diambil berat. Dan apabila dibiarkan, keadaan akan hanya bertambah buruk!!

Yang memeranjatkan, kes diatas ni bukan untuk orang tua je tau. Orang muda pun alaminya jugak. Dah mula sakit lutut, sengal badan dan pinggang. Mungkin sebab aktif dengan aktiviti extreme, bersukan, atas sebab kerja dan sebagainya.

Ada yang celik ilmu kesihatan, sedikit gusar nak bergantung kepada pil tahan sakit kerap sangat. Takpe, jangan risau. Ada alternatif nutrisi semulajadi yang sangat membantu kesihatan sendi.

Kenapa ia begitu bagus? Sebab daripada mengubati kesakitan yang merupakan simptom kepada keradangan, set ini membantu memperbaiki struktur tulang dan sendi yang mengalami masalah dari dalam.



Set sendi ni bagi kesan WOW kepada pengamalnya dengan cara:
  • mengekalkan & memperbaiki fungsi serta struktur sendi
  • mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi
  • Mengelakkan kekakuan (stiffness), ketidakselesaan sendi dan menjadikan pergerakan lancar.
Jadi apa yang perlu anda cuba dan amalkan?


Vivix

Resveratrol di dalam Vivix membantu mengurangkan inflamasi di dalam tubuh dan membantu proses penyembuhan dari dalam. Ia membantu pertumbuhan sel yang rosak dari peringkat DNA dan pada masa yang sama mengurangkan keradangan di dalam tubuh. Maksudnya,Vivix akan membantu mengurangkan bengkak yang mengakibatkan sakit pada lutut dan bantu pertumbuhan sel-sel baru


Resevratrol dan poilifenol mampu membantu mengelakkan kerosakan lebih teruk pada sel-sel dan membantu pertumbuhan sel-sel baru



Omega 3

Ia berfungsi sebagai bahan anti-radang semulajadi yang bertindak mengurangkan keradangan atau bengkak pada struktur yang bermasalah seperti lutut anda. Jika keradangan tidak dikawal, ia akan menjadi lagi teruk dan akhirnya mengakibatkan kesakitan. 

Tetapi harus diingat, pilih jenis omega yang betul ye. Sebab jika salah pilih omega, sakit anda mungkin menjadi lebih teruk.

Jadi apa yang boleh kita lakukan? Plg mudah adalah ambil OmegaGuard Shaklee atas sebab #shakleedifference. Shaklee menggunakan sumber ikan bilis bagi mengurangkan risiko kontaminasi logam berat dan kandungan DHA, EPA dan Omeganya paling tinggi berbanding minyak-minyak ikan lain di pasaran sebanyak 90%. 



sakit lutut


Perbandingan produk OmegaGuard dan jenama lain

Kalsium

Kalsium penting sebagai bahan untuk pertumbuhan tulang. Namun begitu, pengambilan kalsium yang betul amatlah penting dan perlu digabungkan dengan Vitamin D3 iaitu calcitriol bagi menngkatkan penyerapan kalsium ke dalam tulang. 

Ostematrix mengandungi kalsium, Vitamin D3 dan magnesium yang membantu penyerapan kalsium dengan lebih tinggi dan memenuhi matriks tulang dn seterusnya menguatkan struktur tulang dan mengelakkan kes tulang mudah retak atau patah. 


Ostematrix untuk sakit lutut


Sampai bila nak beradoi adoi sakit sakit kan?

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1:
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.


Vivix Energy For Life Set
Energy For Life Set (2 bottles of Vivix)
Cara 2 :


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di sekitar Taiping, Kamunting & Simpang, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Taiping, Kamunting & Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Cepat-cepat ikhtiar dengan hubungi saya.

Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts