Berhenti Merokok

Atasi Kesan Sampingan Berhenti Merokok Dengan Cepat

21:30

Mahu berhenti merokok? Dah cuba banyak kali tak tak berjaya. Jangan risau, anda tak berseorangan. 80% mereka yang mencuba, akhirnya gagal. Kenapa? Salah satu faktornya adalah anda gagal tentukan apakah "Why Factor" anda?
kesan sampingan berhenti merokok

Why Factor Yang Anda Boleh Pertimbangkan?
1. Kesihatan diri sendiri
Ramai yang cakap nak berhenti sebab pernah ada sejarah strok, serangan jantung, sawan etc yang menyebabkan anda rasakan perlu buat perubahan dengan segera. Kenapa? Kerana anda cukup tahu segala kandungan rokok iaitu nikotin dan bahan-bahan beracun lain menyebabkan tubuh anda dalam keadaan stress. Dan apabila badan stress, segala bentuk tindak balas yang hanya mengundang kerosakan akan bermaharajalela.
Jadi, setiap kali anda ingin merokok, bayangkan segala kesakitan dan prosedur cucuk itu ini yang anda alami sepanjang tempoh anda di wad dan betapa susahnya isteri dan ahli keluarga anda terpaksa berulang-alik untuk menjaga anda. Jika anda tak mahu ia berulang, JANGAN MEROKOK!

2. Kesihatan anak isteri dan keluarga anda
Secondhand smoke kills! Mudah je. Cuba potong penapis rokok anda dan sedut asap yang terhasil. Jika anda sendiri tak tahan, itulah asap yang sama anak isteri dan keluarga anda terpaksa hidu setiap hari tanpa kerelaan mereka. Jika mereka sakit atau tiba-tiba menghidap penyakit berkaitan paru-paru atau apa sahaja, ANDALAH PENYEBABNYA! Jadi, jika anda tak mahu ia berulang, JANGAN MEROKOK!

3. Kewangan
Suatu ketika dahulu, rokok boleh dikatakan murah. Tapi kini, sekotak berharga hampr rm20. Itu dari jenama premium seperti Marlboro dan Dunhill.
Alaaaa,rokok seludup ada. Murah je. Tapi tak ramai yang tahu kandungan nikotinnya adalah sangat tinggi. Itu belum kira bahan-bahan beracun yang lain tu.
Tapi tak kisah la berapa pun harganya, anda sebenarnya membazir. Tahukah anda anda mampu menyimpan RM87,000 jika anda berhenti hari ni? Kaya tau! Setakat Honda City tu boleh beli cash!

Ni contoh je ye. Untuk persediaan mental anda. Anda boleh pilih atau reka apa yang terbaik buat diri anda. Ingat, ia mestiah yang akan memberi impak yang sangat kuat kepada diri anda. 

Macam Mana Dengan Persediaan Fizikal?
Anda harus juga tahu, bahawa anda mungkin akan mengalami fasa gian atau "craving" yang akan menguji diri anda. Jadi kuatkan diri dan sentiasa ingatkan diri anda tentang "Why Factor?" setiap kali keinginan itu datang.

Bagaimana Resveratrol Boleh Membantu Persediaan Fizikal Anda?
1. Menjadikan Sel Lebih Efisien Dalam Biogenesis Mitokondria
Mitokondria adalah kilang tenaga bagi sel. Dalam keadaan stress terutamanya semasa merokok, keupayaan mitokondria untuk menghasilkan tenaga bagi menjalankan proses-proses hidup menurun dan akhirnya mengakibatkan kematian struktur penting ini.
Resveratrol membantu mengembalikan persekitaran yang sesuai bagi sel dan membantu proses penghasilan mitokondria, menjadikan sel berkeupayaan menghasilkan tenaga untuk proses hidup.

2. Memperlahankan Proses Inflamasi/Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada pada organ-organ akan dapat dihentikan.

3. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik. Dalam kes merokok, kerosakan akibat protein AGE boleh melibatkan pelbagai jenis organ tau.

4. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas yang sepatutnya ia lakukan dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.

Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar. Ini akan membantu proses baik pulih sistem pernafasan serta organ-organ yang rosak akibat kesan rokok. InsyaAllah, sebarang simptom akibat berhenti merokok akan berkurangan dan anda akan jadi lebih sihat.


Mengapa Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu memperlahankan proses inflamasi yang berpunca dari pembentukan radikal bebas akibat merokok. Namun, Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya! Ini bermakna Vivix mampu memberi kesan 13 kali lebih baik untuk membantu anda berhenti merokok.
polifenol di dalam Vivix meningkatkan keberkesanan resveratrol
Testimoni
Disclaimer : Kesan mungkin berbeza bagi setiap pengguna. Harus diingat, Vivix bertindak sebagai makanan tambahan, bukan ubat. Pengambilan ubat untuk rawatan harus diteruskan dan tidak boleh dihentikan tanpa nasihat doktor
kesan sampingan berhenti merokok

kesan sampingan berhenti merokok

kesan sampingan berhenti merokok

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Vivix Energy For Life Set
Energy For Life Set (2 bottles of Vivix)
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Dah mula yakin dengan Shaklee? Jom sertai saya dalam grup bisnes DIVA #nuhanajah . 

Shaklee Distributor & Bussiness Leader

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts